ALCHEMICZNA
FORMUŁA

przepis na wygrany wyścig
czyli jak karmić konia by był czarny

Czy lubimy się ścigać, czy też nie, czy lubimy stawać się coraz lepszymi, bardziej konkurencyjnymi, czy niekoniecznie jest to naszą pasją – jedno wiemy na pewno – uczestniczymy w tej gonitwie. I co ciekawe, dla faworytów, czarnych koni, niespodziewanych zwycięzców staje się ona bardzo przyjemna.
Tak, jak różnią się stający do wyścigu zawodnicy, tak też można dostrzec zauważalne różnice pośród tych, którzy ich do owych zmagań przygotowują – trenerów, coachów, konsultantów. Czym wobec tego trenerzy tegoż Laboratorium mają szanse wyróżniać się pośród trenerskiej braci? Zacznijmy od garnków z gliny…

Lepimy garnki z gliny…
Uczymy przez żywe doświadczenia. Uczestników zajęć zachęcamy do eksperymentowania, przeżywania sytuacji specjalnie dla nich przygotowanych; do działania i popełniania błędów w laboratoryjnych sytuacjach, by w realnym życiu zawodowym nie trzeba ich było popełniać. Dbamy o pracę angażującą emocje potęgujące doznania i porządkujący je intelekt. Sytuacje warsztatowe często rozgrywamy w realnym życiu: na terenie całego ośrodka, w okolicznej wiosce, pośród hoteli i sklepów miasteczka, w którym jesteśmy… Nie uczymy „na sucho” -proponujemy posmakowanie śniegu, poczucie wiatru w uszach, wspięcie się na szczyt, ulepienie własnoręcznie glinianego garnka…

Sami zdobywamy szczyty…
Jesteśmy praktykami. Każdy z nas doświadczał pracy w jakiejś dziedzinie biznesu. Niezależnie od tego, czy było to zarządzanie firmą, zarządzanie zespołem osób, bezpośrednia sprzedaż, zarządzanie sprzedażą, dokonywanie rekrutacji i selekcji, negocjowanie kontraktów, praca w obszarze finansów czy prawa, każde z tych doświadczeń skrupulatnie wykorzystujemy przy konstruowaniu dogłębnie praktycznych zajęć. Kiedy w czasie szkoleń poruszamy określone tematy, nie domyślamy się, jak one mogłyby być praktycznie realizowane, ale wiemy, jak się one odnoszą do rzeczywistości.

Pichcimy strawy, bo znamy przepisy…
Posiadanie wiedzy i umiejętności zdecydowanie nie wystarcza, by móc skutecznie uczyć, dbać o rozwój innych, dlatego kładziemy duży nacisk na sprawność w wykonywaniu trenerskiego fachu. Umiejętności pracy z grupami, znajomość procesów występujących w zespole szkoleniowym, uważność na procesy emocjonalne jednostek, umiejętność konstruowania adekwatnych do celów i sytuacji zadań treningowych, pozostawanie w dobrym kontakcie z uczestnikami, każdy z tych elementów ma niebagatelne znaczenie dla uzyskiwania pożądanych efektów edukacyjnych lub ich braku. Wykorzystujemy wszelkie te zależności, aby jak najlepiej wspomagać zaplanowany proces zmian i doskonalenia się pracowników. Jesteśmy fachowcami w zakresie uczenia i lubimy uczyć!

Budujemy mosty, bo to wy je budujecie…
Tak więc łączymy w swych działaniach dwie poprzednie właściwości, podążamy jednocześnie dwiema ścieżkami, dbając o dobrą ich syntezę. Dopiero połączenie ścieżki doświadczeń biznesowych ze ścieżką ściśle trenerską przynosi najciekawsze efekty. Konstruując połączenie pomiędzy umiejętnościami obydwu rzeczywistości przyczyniamy się do budowania sieci połączeń w obszarach różnych profesjonalnych umiejętności naszych kursantów. Jednakże mając te obustronne doświadczenia, nie my tworzymy te połączenia, nie my znajdujemy rozwiązania, robią to uczestnicy naszych zajęć. My jedynie prowokujemy do działań, oni odkrywają ważne dla siebie dziedziny biznesowych umiejętności, budują konstrukcje, na których będą skuteczniej się poruszać w realnym życiu zawodowym.

Prowadzimy dysputy z Platonem…
Dostrzegamy osiągnięcia pracowników naukowych badających funkcjonowanie organizacji biznesowych i osób w ich ramach funkcjonujących. Jesteśmy uważni na nowe informacje, nowe odkrycia, dostrzegamy proponowane zmiany, modyfikacje myślenia, sugerowane rozwiązania. Nazwiska Petera M. Senge’a, Jay’a Forrestera, W. Edwardsa Deminga, Patricka Lencioni’ego, Donalda L. Kirkpatrick’a, czy Roberta O. Brinkerhoff’a nie są dla nas jedynie tajemniczo brzmiącymi wyrazami; na co dzień weryfikujemy poglądy tych i innych osób w praktyce trenerskiej i biznesowej. Wykorzystujemy ich osiągnięcia. Prowadzimy dysputy z światłymi tego świata, bo czyż nie watro również od nich się uczyć?

Pytamy Hobbita, którędy do smoka…
Konstruując i realizując szkolenia dbamy o jak najbardziej atrakcyjne i nietypowe podanie ich treści. Często tworzymy specjalne fabuły, budujemy fantazyjne rzeczywistości, przenosimy się z uczestnikami w inne światy. Wiele zajęć ma swoją specyficzną baśniową, czy fantastyczną opowieść przyczyniającą się do pełnego zaangażowania się uczestników w proces własnej edukacji i rozwoju. Atrakcyjność przekazu cenimy bardzo wysoko, jako istotny czynnik potęgujący przyswajanie różnych ważkich zagadnień. Ponieważ nuda i stereotypowość nie idą w parze ze skutecznym doskonaleniem się, nie raz pytamy Hobbita o drogę…

Odkrywamy ścieżki wiodące do skarbu…
Razem ze wszystkimi uczestnikami biznesowych aktywności co dzień odkrywamy nowe światy, nowe rozwiązania, nieznane wcześniej ścieżki. Uczymy się od osób, z którymi współpracujemy, od naszych klientów, uczestników zajęć, od siebie samych, czerpiąc z doświadczeń, które wciąż pojawiają się na drodze. Słuchamy, co mówią inni, by móc rozważyć dane kwestie, przyglądamy się funkcjonowaniu organizacji i ciągle jesteśmy zaskakiwani wielością ciekawych rozwiązań. Razem z innymi podążamy do skarbu i chcemy wciąż coś odkrywając podążać tak nadal…

Nasze promy w oka mgnieniu lądują na docelowych planetach…
Doświadczenia, umiejętności, odkrywanie, atrakcyjne i niestandardowe rozwiązania służą zdecydowanie czemuś więcej niż tylko dobrej zabawie i poczuciu profesjonalizmu, są wykorzystywane w uczynieniu naszych działań ewidentnie skutecznymi. Efektywność oddziaływań jest naczelną zasadą przyjmowaną przez nas na co dzień. Szkolenia, warsztaty, treningi mają określone cele, założenia, rezultaty, tak wiec dbamy o ich osiągnięcie w możliwie maksymalnym wymiarze. Nie unikamy pomiarów efektywności szkoleń, proponujemy kontynuacje procesu rozwoju poprzez działania wdrożeniowe, konsultacje, follow-up’y coaching i superwizje. Wyznaczona trasa i zadania wyprawy mają zostać osiągnięte!